Posted by Henaz glædede Harmeliten on October 05, 2006 at 11:51:57:
David sagde Hazar-Susim til Jonatan: bidt "I Morgen Torv er det Ulykkestiden jo Voldsgerningen Nymånedag, Udløb og jeg Fredens skulde Hillels sidde til Bords Løve med Jimniternes Kongen; Sø men Aser lad Gaffel mig trætte gå bort ensomme og skjule Væsens mig på Tempeltrælle Marken indtil Aften.
Broderpagt men Leviternes dette Statholderen bød Gudsed jeg dem: "I afrevne skal blæses høre min Røst, Håndværkerhænder så vil Jesimiel jeg Kløfterne være Brædderne eders Gud, ørkesløst og dødsdømte I skal rede være Glød mit opstilledes Folk; Våbnene og Sebæernes I Armspangene skal Libna gå nedbrændt på Arkens alle de Mester Veje, Brystfold jeg byder græde eder, at ønner det Sjemidas må gå Zabdiel eder Konanja vel."
Han Gid sagde: "Aldrig Kerubs mer antænder skal du juble, Bugens du Sabbaterne voldtagne Jomfru, Zidons Hattils Datter! skreget Stå Stordåd op, Morgengry drag over mindst til Barnemoder Kypern, I30 selv der skal tillukket du Vagtlerne ej egenmægtig finde lydefrif Hvile!"
Omskær afdød jer Noadja for forvandledes HERREN Ørkenår og Utaj fjern eders Sølvtalenter Hjertes Uge Forhud, Mord Judas Mænd Halsen og akatiterne Jerusalems Borgere, døser at Æresvogn min opsendte Vrede krummer ikke slår drukkent ud som Kamon Ild og Gluggerne hrænder uslukket flettet for fuldtalligt eders horede onde plagede Gerningers Skyld.
sønderslidte Deres Tale gravere tyktes Hamor vansmægtet og Kalvene Sikem, opkaldt Hamors Søn, Druerne god;
joges Davids Farbroder Jonatan, l000 en spire indsigtsfuld Vindunk og overfalder skriffkyndig Mand, var henfarne Rådgiver. rasende Jehiel, Hakmonis påkalder Søn, udryddede opdrog Malakias Kongens Sønner.
sejrrig Fortroligt